Občinska celostna prometna strategija (v nadaljevanju OCPS) Občine Šenčur je v zaključni fazi
OCPS Občine Šenčur je v zaključni fazi. Skupaj smo zaključili sklope A, B, C in D, kjer smo dali poudarek viziji in ciljem ter analizi stanja. Nadalje smo določili prioritete trajnostnega načrtovanja prometa in oblikovali strateška vodila, katera kratko in učinkovito povzemajo želene spremembe na področju posameznega stebra trajnostne mobilnosti.
Strateško vodilo s področja hoje
Zagotavljanje varnih in prijetnih površin za pešce za povečanje hoje kot načina dnevne mobilnosti ob hkratnem ozaveščanju javnosti o prednostih hoje za zdravje.
Prioritete
- Povečanje varnosti pešcev.
- Izboljšanje udobja peš površin.
- Spodbujanje hoje kot način dnevne mobilnosti.
Strateško vodilo s področja kolesarjenja
Razvoj celovite in varne kolesarske mreže z zagotavljanjem ustrezne infrastrukture in povezav med naselji, poslovnimi in rekreacijskimi območji, ob spodbujanju kolesarjenja kot trajnostne alternative za dnevne migracije ter prosti čas.
Prioritete
- Izboljšanje varnosti kolesarjev.
- Promocija kolesarjenja kot oblike dnevne mobilnosti.
- Sistem izposoje koles.
Strateško vodilo s področja javnega prevoza
Povečanje dostopnosti in privlačnosti javnega prevoza z izvajanjem promocijskih aktivnosti za spodbujanje uporabe javnega prevoza in uvajanjem prilagodljivih prevoznih rešitev.
Prioritete
- Dostopnost javnega prevoza za vse skupine prebivalcev.
- Boljša prilagoditev voznih redov glede na potrebe občanov
- Povečanje pogostosti voženj.
Strateško vodilo s področja motornega prometa
Izboljšanje varnosti, pretočnosti in organizacije motornega prometa z uvajanjem sodobnih tehnologij, optimizacijo prometne infrastrukture, umirjanjem prometa skozi središča naselij ter zmanjšanje prevlade motornega prometa v občini v korist trajnostnim oblikam mobilnosti.
Prioritete
- Zmanjšanje hitrosti motornih vozil skozi naselja.
- Izboljšanje prometne varnosti.
- Zmanjšanje obremenitve naselij z motornim prometom.
Strateško vodilo s področja celostnega prometnega načrtovanja
Vzpostavitev celostnega sistema trajnostne mobilnosti, ki temelji na vključevanju lokalne skupnosti in ozaveščenosti o varni in odgovorni udeležbi v prometu ter ustvarjanju prijetnega, varnega in dostopnega bivalnega okolja za vse generacije.
Prioritete
- Izvajanje izobraževalnih programov za izboljšanje prometne kulture (prehitra vožnja, uporaba telefona, nestrpnost, prehitevanje, neupoštevanje parkirnih režimov), vlaganja v tehnologijo za spremljanje in nadzor prometa ter krepitev sodelovanja med ključnimi deležniki.
- Izvajanje programov za spoznavanje novih prometnih pravil za starejše.
- Pridobivanje evropskih in državnih sredstev za financiranje projektov trajnostne mobilnosti.
V procesu priprave sledi skop E, ki je namenjen končnemu naboru ukrepov in oblikovanju akcijskega načrta.