JAVNO OBVESTILO OBČANOM
Epidemiološka situacija glede okužbe z virusom covid -19 je vsak dan slabša in bolj zaskrbljujoča. Na Gorenjskem je virus že prisoten v Splošni bolnišnici Jesenice, tudi v okviru Osnovnega zdravstva Gorenjske je pozitivnih nekaj zaposlenih, ki so v karanteni in samoizolaciji. Ker moramo preprečiti vnos virusa v naše Zdravstvene domove, zdravstvene postaje in ambulante je naša prva skrb sprejeti vse potrebne ukrepe, s katerimi bomo preprečili vnos virusa in s tern posledično morebitno delno zaprtje naših ambulant. Trenutno se na Gorenjskem v vseh zdravstvenih domovih še vedno izvajajo vse dejavnosti, tudi preventivni programi.
Osnovno zdravstvo Gorenjske ima v vseh zdravstvenih domovih organizirano triažno službo, ki skrbi za preverjanje zdravstvenega stanja obiskovalcev, pacientov pred pristopom do čakalnice, fizioterapije, laboratorija, itd. Obvezna je uporabe osebne zaščitne maske, saj vstop brez maske ni dovoljen, ob vhodu so nameščeni ustrezni razkuževalniki rok, ki jih je potrebo dosledno uporabljati.
Brez predhodnega naročila na pregled, obisk ambulante, ali katere koli delavnosti, ni možen. Zato je za vse, ki prihajajo k nam nujno, da se pred prihodom dogovorijo za datum in uro pregleda po telefonu ali e pošti. V nujnih primerih, ko gre za življenje ogrožajoča stanja, je potrebno poklicati telefonsko številko 112. Na pregled naj bolniki pridejo ob dogovorjeni uri, morda največ 10 minut prej.
Zahteva po predhodni najavi in pridobitvi datuma in ure pregleda je seveda povzročila veliko število telefonskih klicev in elektronske pošte, na katere medicinske sestre, zdravniki in drugi zaposleni ne morejo vedno odgovoriti. Dogaja se, da so vse telefonske linije zasedene, da občasno ni možno telefonsko komunicirati z ambulanto, itd. Vodstvo in vsi odgovorni v Osnovnem zdravstvu Gorenjske se tega problema zavedamo, zato priporočamo vsem našim obiskovalcem in pacientom, da čim bol' uporabljajo pri vzpostavitvi stika z ambulanto, elektronsko pošto. Pri uporabi elektronske pošte smo uvedli avtomatski odgovor, da smo sporočilo prejeli in da bomo odgovorili v najkrajšem možnem času.
Pripravljamo rešitve za boljšo dostopnost vseh ambulant po telefonu, povečali bomo prepustnost naših linji proti javnemu omrežju in vzpostavili aplikacijo z integriranim sistemom upravljanja z neodgovorjenimi klici, tako, da bomo lahko učinkovito vrnili vse neodgovorjene klice na naše telefonske številke. V večjih zdravstvenih domovih je v predvidena tudi uvedba klicnega centra za prevzemanje telefonskih klicev v primeru, da so ambulante zasedene ali se ne morejo oglasiti.
Zavedamo se, da e pošte in računalnika vsi ne obvladajo, morda pa jim pri tem lahko pomaga kdo od bližnjih. Tako bomo proste telefonske linije lahko prihranili za najranljivejše skupine ljudi, ki res nimajo nikogar in ne znajo komunicirati drugače kot po telefonu.
V tern mesecu bomo pristopili tudi k celjenju proti gripi. Cepljenje bomo organizirali pretežno v "cepilnih ambulantah" po zdravstvenih domovih, ali v ambulanti izbranega zdravnika. 0 pričetku cepljenja proti gripi bomo pripravili ustrezna obvestila.